15.11.14

MINT INTERIORS PROJECT

Vanmorgen heb ik wederom een geslaagde presentatie gegeven in mijn store voor een complete restyling van een twee-onder-1-kap in 't Spieghel in Bussum.
Mijn opdrachtgevers hadden mij gevraagd met hen mee te denken om van twee huishoudens en stijel 1 gezamelijke stijl te creeren voor het huis waar zij zouden gaan samenwonen met ook nog 2 tieners. Iedereen moet zich prettig voelen in huis.

Ik heb een kleurenplan ontwikkeld voor de gehele benedenverdieping en de slaapkamer, nieuwe meubilair voorgesteld en meegedacht over de verlichting, raambekleding en indeling van alle ruimtes.

Uitgangspunt was een zeer karakteristieke kleur creme om het houtwerk in de gehele woning. Wens van een van mijn opdrachtgevers was om dit wit te maken maar door de enorm arbeidsintensieve klus en de perfecte staat van het verfwerk hebben we er toch voor gekozen de kleur voor nu te laten zitten. Wel heb ik middels gebruik van een andere kleur op de muur meegedacht om het houtwerk minder 'gelig' te laten overkomen.
Op de gehele beneden verdieping gaan we werken met Farrow&Ball Cornforth White op de muren. De langste muur in de voorkamer wordt Charleston Gray, een grijs die mooi samengaat met de diepbruine bank die de bewoners willen behouden. Door toevoeging van een recoloured blauw tapijt, donker blauwe fauteuils en okergele accenten wordt het huis fris, modern en toch warm. In de 'zijruimte' van de voorkamer creerde ik een extra zithoekje met een mooie laag lounge stoeltje van Muuto en inbouwkasten voor de collectie boeken van de bewoners. Ook het karakteristieke bankje dat bij dit huis behoort gaan we herstofferen met dikke stiknaden.
In de achterkamer zetten we het grijs/blauw palet door met een fijne bank van Muuto een eetafel van Muuto in het lichtgrijs en een Pears&Woods behang van Cole&Son naast en boven de en-suite deuren.
Het project gaat nu gefaseerd geimplementeerd worden.




De slaapkamer krijgt ook een make-over en daar gaan we het houtwerk wel lichter maken. Het houtwerk en een groot deel van de muren wordt geschilderd in RAL 9016. De langste muur in de slaapkamer wordt geschilderd in Manor House Gray van Farrow&Ball. In de nis in de slaapkamer maken we een werkblad van steigerhout  tegen de bestaande vaste inbouwkast die we ook in RAL 9016 verven. Tegen de lange wand een mooi ladekastje geverfd in Farrow&Ball Brassica en de vergrijsde paarse kleur komt ook weer terug in de kussens van Muuto op het bed.

No comments: